7 september 2006

Den hade varit bra om den hade varit instrumentell

Kort bloggpost, men det hände nämligen någoit i efter middags, ca 19:21 Rostov-tid.

Stod i hallen, pratade med en kamrat. Så hör jag något från köket där radion står på. Där spelas en låt. Men inte vilken låt som helst. Inte nån västerländsk hit från 90-talet som ofta annars. Eller modern R-pop. Utan nåt mycket, låt oss kalla det, större.

Tonerna som flöt fram var nämligen sådana, som acckompanjerar textraden; ”Jag känner en bot, hon heter Anna...” osv. Erik Ebermann Johansson, befinner sig alltså ca 200 mil fågelvägen sydväst från Sverige och hör på rysk radio ”Boten Anna” spelas! Det är vad jag kallar ROLF!

En låt på svenska, i rysk radio. Å andra sidan, hur många i Sverige vet egentligen vad låten handlar? Kanske spelar det inte så stor roll ändå...

Avslutar med att bara grattulera allas vän och kamrat Basshunter till Rysslandsuccén!

Go natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tyckte dina ryska/amerikanske/what ever kamrater om booten Anna då?

Anonym sa...

Själv lyckats jag få höra en svensk låt på rysk tv, fast det var för länge sen, år 1994, låten var "Vänd dig om" med Kajsa Stina Åkerström. Videoklippet sändes på CTC-kanalen hela veckan, i samma tid varenda dag, jag kunde knappt tro på egna ögon å öron!