10 april 2009

Val-extra - länktips

Tack vare en kommentar på förra blogposten blev jag uppmärksammad på bloggen Maladets! Den skrivs av en svensk som tidigare bott i Moldavien, men han bloggar på engelska. Rekomenderas starkt, i synnerhet som bloggaren tycks vara kunna rumänska och därför har en del intressant från den sidan att komma med.

Speciellt noterar jag hans inlägg om att demonstranter ville samlas idag för en fredlig demonstration med musik, lekar och annat kreativt. Nu var jag inte där förrens ca 12.30 men såg då inte ens minsta antydan till det. En förklaring kan vara att det varme vädret med dryga 20 grader och sol idag bytts mot betydligt blygsammare temperatur kring 10-15 grader och lite duggregn. Inte riktigt upplagd för folkfest kanske.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gick förbi vid 15-16tiden och det var stendött, regnigt och kallt.
De har stängt Wordpress - typiskt, som om de känner på sig alla antikommunistiska invektiver som jag laddat bloggbössan med... /Lars

Lina sa...

Jag har hort, fran tva olika hall, att det ska vara en stor demonstration senare ikvall. Fast det verkar ju ga massa rykten minst sagt. Horde aven att de stangt ner facebook, bloggar och andra sidor. Skumt.

Erik Johansson sa...

Lina: Jag har haft problem att komma åt Facebook under eftermiddagen, gick överhuvudtaget inte från jobbet. Kan ju bara vara en slump, men det verkar misstänkt.

Erik Johansson sa...

Lars: Jag gick förbi strax före fem, och det var lika dött då. Däremot kan jag nå Wordpress hemifrån.

Anonym sa...

Det verkar vara lite olika beroende på vilken leverantör man har. Jag fick upp unimedia.md på jobbet men inte hemma
/Lars