26 april 2009

Vid min bete - en blogpost!

Äntligen!

Så är det till slut dags för en riktigt post på denna blog. Får ber om ursäkt till ni trogna läsare som fick dras med en massa politik under någon vecka, långt ifrån vad denna blog brukar handla om. Även om jag vill påpeka att denna blog redan i slutet av förra året tog upp en av de verkligt intressanta politiska spörsmålen.  I samma veva får jag välkomna er, ni nya läsare som kommit hit i samband med uppståndelsen som var (och då avser jag valet, inte påsken).

Men bara för att valet är över betyder ju inte det att allt är lugnt, för detta är Moldavien, landet där det aldrig blir långtråkigt. Så därför kan eder bloggare stolt berätta att han upplevt sitt livs först jordbävning! Det var igår eftermiddag/kväll som min lägenhet, på 3e våningen i en sovjetisk betongkoloss skakade under några sekunder. Senare fick jag misstankarna bekräftade - det var en jordbävning! Enligt uppgift skall de här i Chisinau ha haft en styrka motsvarande 2,5 på Richterskalan. Erik säger spontant att jordbävningar är häftigt och rekommenderar dem varmt!

En annan intressant sak är detta med Skandinaviska band i Östeuropa. För ungefär två sedan skrev jag om hur det svenska bandet Marduk gästade Rostov. Ett festligt gäng pöjkar som sjunger om nazism, död och anti-kristendom. Denna gång är det det nordska bandet Sirena som gästar Chisinau. Gothic Metal står det på afficherna. Låter spännande.

I övrigt går det att säga att sommaren är här, träden är målade, blommorna utslagna samt att eder bloggare ämnar återkomma med fler högintressanta poster lite snabbare denna gång.

På återläsande!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kollade några klipp på youtube, de verkar ju rätt bra!
Hoppas du haft en fin påsk.